Monday, October 25, 2010

SERNIK NA KRUCHYM SPODZIE

W ten weekend moja mama zamówiła sobie tradycyjny sernik na kruchym spodzie.
Przepis pochodzi z blogu Moje Wypieki.

Składniki na formę 20x30cm:

  • Kruche ciasto:
  • 225 maki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 50g cukru
  • 25g masła
  • 1 jajko
  • trochę mleka

Masa serowa:
  • 725g twarogu półtłustego lub tłustego, dwukrotnie mielonego
  • 150g cukru
  • 4 jaja, oddzielnie białka i żółtka
  • 50g mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego
  • pół łyżeczki soli
  • 250ml śmietany kremówki
Lukier:
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 2-3 łyżki gorącej wody

Składniki ciasta zmiksować na jednolitą masę. Można dodać 2 łyżki mleka. Ciasto wyjdzie trochę sypkie, ale bez obaw - da się nim wylepić formę :) Formę wysmarować masłem, wyłożyć papierem do pieczenia i wylepić ciastem. Ja je rozwałkowałam i placek przeniosłam na blachę. Ubytki wylepiłam. Ciasto wielokrotnie ponakłuwać widelcem. Podpiec 10minut w temp. 170°C. Przestudzić.


Mikserem zmieszać twaróg i cukier. Następnie dodać żółtka żółtka. Miksować krótko, tylko do połączenia składników, żeby za bardzo nie napowietrzyć masy. Dodać mąkę ziemniaczaną, sok z cytryny, aromat waniliowy i sól. Krótko zmiksować.
Kremówkę ubić na półpłynną. Ma być lekko puszysta, ale nadal płynna. Białka ubić na sztywno. Śmietanę i białka drewnianą szpatułką delikatnie połączyć z masą serową. Masę wyłożyć na podpieczone ciasto, wyrównać. Piec ok. 1 godziny w temp.170st. Studzić w lekko uchylonym piekarniku. Następnie schłodzić kilka godzin w lodówce.
Z cukru pudru i wody przygotować lukier. Sernik ozdobić "krateczką" z lukru.


No comments:

Post a Comment