Monday, November 1, 2010

PYZY DROŻDŻOWE

Do dzisiejszego świątecznego obiadu najlepiej pasowały pyzy. Zawsze używałam kupnych, ale dziś stwierdziłam, że czas najwyższy to zmienić! Staram się ograniczyć do minimum listę gotowych dań i półproduktów w mojej kuchni. Dzisiaj definitywnie skreśliłam z niej pyzy drożdżowe! Domowe, dokładnie tak jak się spodziewałam, są bez porównania smaczniejsze! Rodzinka się zachwycała, zajadała i każdy dosłownie wyczyścił talerz ostatnim kawałkiem pyzy :))


Składniki na 16 sztuk:
  • 0,5 kg mąki pszennej
  • 250ml mleka
  • 2 jajka
  • 3 łyżki masła roztopionego
  • 7g drożdży instant
  • pół łyżeczki soli
  • pół łyżeczki cukru

Wszystkie składniki w temperaturze pokojowej.

Mąkę zmieszać z drożdżami. Połączyć z pozostałymi składnikami, prócz masła. Dokładnie wymieszać drewnianą łyżką. Wyłożyć na stolnicę, zagnieść wstępnie. Dodać roztopione masło i zagniatać ok 5-10min gładkie ciasto. Przełożyć do nasmarowanej oliwą misy, przykryć i odstawić w ciepłe do wyrośnięcia na 1,5godz.


Po tym czasie ciasto przekroić na pół, każdą z połówek na 8 cząstek. Uformować kulki, przykryć ściereczką i pozostawić na 20 minut, żeby jeszcze podrosły.
W dużym garnku zagotować wodę, na wierzchu położyć kratkę do gotowania na parze. Pyzy układać po 6-7, w dużych odstępach, bo urosną. Przykryć drugim dużym garnkiem, odwróconym do góry dnem. Gotować 10minut.

Podawać najlepiej jako dodatek do pieczeni, ale w różnych regionach podaje się je również na słodko :)

No comments:

Post a Comment