Tuesday, May 7, 2013

MARMOLADA Z CZERWONEJ CEBULI

Przepyszny dodatek do mięs zarówno na zimno jak i na ciepło. Pierwszy raz spróbowałam jej w pewnej francuskiej restauracji i zakochałam się w tym smaku! Teraz  odtworzyłam w mojej kuchni i podałam jako dodatek do pysznej piersi kaczki prosto z serca Misia ;)





  • 0,5 kg czerwonej cebuli
  • 4 łyżki miodu
  • 8 łyżek octu balsamicznego
  • pół szklanki czerwonego wina (wytrawne lub półwytrawne)
  • 1 łyżka masla
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • sól, pieprz

  1. Cebulę obieramy i kroimy w piórka.
  2. Na patelni rogrzewamy masło i olej, wrzucamy cebulkę i smażymy ją aż zmieni kolor i zmięknie przez ok. 10 -1 5 minut.
  3. Następnie dodajemy miód, ocet oraz wino i dusimy na małym ogniu ok 40 minut. W tym czasie płynne składniki wyparują, a cebula skarmelizuje się i nabierze konsystencji miękkiej i kleistej marmoladki :)

2 comments:

  1. Smakowy odlot, jeżeli uda Ci się pokonać wstępny problem z semantycznym zgryzem (marmolada i cebula) to zostaniesz wynagrodzony świetnym smakiem :D

    ReplyDelete
  2. Mój najwierniejszy komentator! :* :)

    ReplyDelete